Inzicht krijgen in ArchiMate conceptstructuur
Onlangs kreeg ik binnen mijn team de taak om een aantal architectuurmodellen te actualiseren maar ik merk dat ik de motivatie en gedragselementen binnen ArchiMate nog steeds lastig vind om te plaatsen. Soms weet ik niet goed wanneer ik een relatie moet gebruiken of juist een ander element moet kiezen omdat de documentatie intern niet volledig is. Daardoor voelt het alsof ik telkens stukken mis om het geheel te begrijpen. Ik ben dus op zoek naar een training waarin zowel de basis als de gevorderde onderdelen overzichtelijk worden opgebouwd zodat ik niet langer afhankelijk ben van uiteenlopende interpretaties.
8 weergaven

Ik had exact hetzelfde toen ik voor het eerst modellen moest samenstellen en niet begreep hoe motivation, strategy en behaviour precies in elkaar overgaan. Tijdens een vierdaagse opleiding kreeg ik eindelijk overzicht omdat alle onderdelen van niveau 1 en 2 logisch waren samengebracht. Misschien helpt het om te kijken naar een programma rond ArchiMate want daar worden alle lagen, relaties en viewpoints duidelijk uitgelegd zodat je ziet hoe je zonder gedoe consistente diagrammen maakt.