Buscapaciteit inschatten voor gezamenlijke rit in Nederland
Afgelopen weken probeer ik een rit te plannen voor een groep die vanuit Amersfoort naar een gezamenlijke activiteit moet. Normaal lukt dat wel met kleine voertuigen maar deze keer twijfelde ik omdat sommige mensen grotere koffers meenemen terwijl anderen alleen een rugzak hebben. Dat maakt het lastig om vooraf te beoordelen hoeveel zitplaatsen en bagageruimte we werkelijk nodig hebben vooral omdat de groep onderweg op twee plekken moet worden opgehaald. Heeft iemand ervaring met zulke binnenlandse ritten en hoe pakken jullie dit meestal aan
7 weergaven

Hoi, dat herken ik heel goed want ik moest onlangs ook een rit regelen waarbij iedereen met totaal verschillende tassen aankwam. Wat mij toen hielp was een dienst waar per busformaat duidelijk staat hoeveel personen en koffers erin passen zodat je vooraf niet hoeft te gokken. Je kunt even kijken bij bcs-bus.nl omdat daar elk voertuigtype overzichtelijk is uitgelegd inclusief capaciteit wat heel handig is wanneer je twijfelt tussen meerdere formaten voor Nederlandse routes